Monday, April 7, 2008

Bandoeng 2008.. Part 2

Day 2 @ Bandung.

Lepas brekfes.. belek² map yang beli semalam. Nak gi mana nih? Pikir punya pikir tak jadi nak ke Tangkuban Perahu. Rasanya trip kali ni kitorang abehkan dgn bershopping dan berwindow shopping sahaja. Tangkubang Perahu tu next time la ek ;-)

So.. dari hotel kitorang naik cab ke Dago Street. Based on google... katanya kat sini femes dengan barang kulit. Redah aje la. Kitorang masuk satu F.O nih dan shopping baju kemeja & t-shirt untuk abah dan along. Lama jugak la kat sini. Dekat 2-3 jam jugak. Aku beli tshirt je 2 helai. Hahaha tak beli brg kulit pun.

Settle shopping kitorang jalan kaki ke Gedung Sate. Hahahahaha.. kelakar jugak la. Gedung Sate ni actually ofis gabenor. Adei la.. mati² aku ingat bleh bedal sate kat situ. Muakakakaka...
Ni Gedung Sate.. ofis Gabenor

Terus tahan cab. Kebetulan dapat bluebird taxi. Pakcik drebar taxi yang peramah ni namanya Pak Cacang. Kitorang cakap nak ke Pasar Bahru nak beli kain batik sulam etc. Sekali Pak Cacang kata jgn pegi sana. Mahal. So dia suggest pegi ke Cibaduyut. Berenti kat satu stall nih. Haaaa amik.. aku borong sampai 10 helai batik sulam tu. Mana taknya... sepasang tu baru dlm RM58 je wei!! setengah harga dari Malaya!!

Pak Cacang

Abeh la duit aku dibuatnya borong batik sulam nih. Ampes!! Sejuta lebih wooo!! Hahahaha.. Lepas settle shopping.. Pak Cacang bawak jalan² pusing Kota Bandung. Dia bawak jalan kat Asia Afrika.. Tengok Universiti tertua di Bandung.. ape ke namanya ntah.. lupa plak. Pusing kat rumah persinggahan presiden. Pak Cacang kata rumah ni rumah lama presiden (errr tak ingat), so skang kerajaan jadikan sebagai rumah persinggahan rasmi bagi presiden Indonesia la.

Balik Hotel.. adeiiii leteyyy!! Duit pun dah abeh. Camne nih? Rileks... gi dinner dulu. Kitorang pegi makan kat Restoran Pak Chi Met kat seberang hotel jer. Ada cite kelakar kat restoran nih. Duduk jer.. dorang akan hidang kinda teh cina suam sorang satu. Lepas tu amik order, aku order set Nasi Timbel dan Ayam Bakar. Lepas tu waiter tu tanya "minumnya apa mbak?". Aku pun hentam la.. "Coke satu ya".

Bila sampai order. Melongo. Apesal air minum aku sampai tiga? Wakakakakakakaka....

Rupa-rupanya dalam set tu dah ada air minum Frestea. Adei laaaa.. kembung perot... Aku dah la tak kuat minum air. Huwaaaa..!!!

Lepas makan, kitorang jenjalan ke sebelah kanan Jalan Sukajadi. Nampak Bank Niaga... kitorang singgah la. Aiya kenot withdraw ka? Adeisss apesal la sengal tak register meps dulu??? Huwaaaaaaaaa!!! nyesalnya dakuuu!!! Yang bestnya.. tatau la nape sengal sangat bila aku nak jugak withdraw pakai credit card. Last² kad kena telan. Hahahaha padan muka aku!!

Dalam ati bengang2 kitorang berjalan kaki lagi. Saje tengok tempat orang. Berdasarkan map yang kitorang beli tu... Rumah Mode tu macam dekat jer. On thw way tu nampak satu kedai makan yg macam best..

kedai ayam goreng suharti.. haaaa ada tulis dlm list laa... kekekeke

Jalan punya jalan. Akhirnya...!!!! Yeyyyy sampai jugak ke Rumah Mode tu. Wahhhh!!! Bergaya tempatnya.. mmg best la. Tapi duit takde :-( huwaaa...

No comments: