Sunday, February 22, 2009

Jamal's Wedding

Pagi-pagi pukul 830 Faze dah call tanya pukul bape nak mai amik dia. Agak-agak dalam pukul10 la aku sampai umah. Mandi bersiap dan 1015 aku sampai umah dia. Tunggu dia buat final touch-up dan terus mulakan perjalanan ke Melaka.

Hari ni kenduri sambut menantu my ex-officemate named Jamal di Durian Tunggal, Melaka. Sepanjang perjalanan cuaca cantik dan dah mula panas terik. Di tambah dengan air-cond kereta yang meragam sbb tak selalu digunakan. Tapi kami still maintain vouge gitu.. hehehe..

Keluar di Tol Ayer Keroh.. kelam-kabut seketika sebab tak boleh nak belok masuk simpang kanan ke Durian Tunggal. Hahaha.. teruskan perjalanan sampai ke MITC. Faze dah on GPS kat phone dah. Bagus juga.. aku pun ingat-ingat lupa.

Dalam pada memandu perlahan takut terlepas simpang.. akhirnya sampai juga ke rumah pengantin. Tengok jam baru pukul1220. Eh.. dalam kad tulis majlis persandingan pukul1230. Sebbaik ada kakak ni bagitau yang pengantin tengah bersiap-siap lagi kat rumah saudara dekat-dekat situ. Yay!! Senang di dalam hati akhirnya berjaya sampai awal ke kenduri walimatulurus. Selalunya asyik lewat aje. Hahaha..

Sedang makan.. baru perasan yang Heda and geng pun dah sampai. Depa pun tengah menjamu selera. Memang waktu makan pun. Air sirap yang sejuk nyaman menyelamatkan keadaan yang panas membahang.

Tak lama lepas usai makan. Pengantin pun sampai. Sesi menyelit untuk menangkap gambo ler di depan pelamin. Heda dan Faze kata Jamal nampak berisi. Aku tengok cam biasa jer... besar itu juga. Mungkinlah kut sbb aku kurang peka menda-menda cam gitu.
Lepas settle sesi tepung tawar dan menangkap gambar.. pandang juga keliling kut-kut ada muka si Atan (also my other ex-officemate). Tapi tadak pun. Blom sampai kut.

Pengantin dah nak makan beradap kitorang pun mintak diri. Sempat lagi snap 2-3 gambo sebelum balik. Salam-salam dengan mak pengantin dan terus minta diri. On the way nak keluar tu.. terserempak dengan Atan and geng baru sampai. Dari jauh nampak ensem cam hero pilem tamil. Hahaha jauh gila plak tu parking. Tu la sapa suh datang lambat :P

So.. selamat pengantin baru to Jamal dan Isteri. Semoga berkekalan ke anak cucu cicit piut dan sebakul tahniah pada mempelai.

p/s : skang ni trend kaler pink + hijau ker???

No comments: