Monday, September 27, 2010

Manikam Kalbu

Kat luar kemain lebat hujan mencurah-curah. Kepala dah tepu tak tau nak tulis apa lagi kat report nih. Kete plak parking kemain jauh kat bawah pokok ceri. Payung spare plak terlupa nak bawak keluar dari kereta lps pakai hari tu.

Lepak la kat ofis dulu sementara tunggu teduh. Baik aku surfing apa-apa yang patut daripada mengejar traffic jam di Loke Yew sana. Hmm.. blog hopping sudah.. mengorek harta karun di facebook pun sudah.. energy sudah kehabisan. Sejak kebelakangan ni aku naik bosan dgn farmville dan cafeworld di facebook. Dan mafiawars jugak. Habis ku reject semua game request dari game2 berkenaan. Yang asyik merequest tapi liat membalas budi pun direject jua. Hahaha... padan muka korang semua.

Dalam pada duk ralit belek game di facebook. Rupa-rupanya aku sempat shopping novel online. Dimasa-masa bosan menunggu teduh ni aku jengah blog inchek Faisal Tehrani. Tiba-tiba terbeli novel Manikam Kalbu di www.ujanailmu.com.my

Dah lama daku mencari. Asyik out of stock di MPH Mid Valley. Hanya itu kedai buku yang mudah dikunjungi. Yang lenlain aku nda kuasa nak pergi. Hajat itu ada tetapi kudrat kata tidak mengapa. Sudahnya ku beli online aje. Katanya dalam beberapa hari akan sampai lah ke rumah.

Hajat dihati juga sedang mencari sebuah lagi novel, tapi tak ketahuan tajuknya. Dulu masa lepas SPM aku suka pergi Perpustakaan Negara untuk pinjam novel. Suka baca tapi tak ingat tajuk dan author. Jalan cerita sahaja yg aku ingat sampai sekarang. Sangat teruja sekiranya dapat baca semula novel2 tersebut. Owh.. kalau tak salah... salah satu novel tersebut bertajuk Ngayau. Ada aku jumpa tadi masa lalu-lalang di google.

Cerita pasal novel. Genre bagaimana yang korang suka? Novel melayu atau english? Hmmm aku pastinya lebih membaca novel melayu. English ni tak berapa pandai lah. Sekarang-sekarang saja baru terbuka pintu hati. Ajaibnya faham pula jalan cerita. Siap ketawa-ketawa dan cakap-cakap seorangan mcm org gila. Owh.. korang semua pasti dah biasa dgn sindrom begini. Atau mungkin korang juga sama mcm aku agaknya.

Aku suka novel atau movie yang happy-happy. Yang berbentuk hikayat, epic atau biography pun ok juga. Sebenarnya aku minat sejarah dan archeology. Apa-apa lah yang boleh menambah pengetahuan yang cetek. Discovery channel? National geographic? Owh... itu mesti. Lebih mudah daripada membaca. Hahaha.. dasar pemalas.

Eh.. aku mau cerita apa sebenarnya? Oooo... Manikam Kalbu yang dicari-cari akhirnya ketemu jua. Tak sabar nak tunggu dia menjelma di tangan abang posmen :)

Sabar. Sabar itu indah... kan?

Hujan dah teduh. Jom kita redah banjir kilat... yey!!!!

No comments: