Monday, August 6, 2007

seminggu

Sebenarnya dah seminggu lebih aku tak update. Alasan kali ni.. aku outstation jadi mandur site survey kat Melaka. Seminggu aku kat sana. Hari Selasa minggu lepas.. pegi keje mcm biasa. Ingat nak siapkan mapping utk SPT. Tapi aku kene ke Jasin urgent. So terpaksa la serah kan kat Heda. Kesian juga sbb Isninnye tu dia baru jer masuk keje lps 2 bulan cuti bersalin. Senja baru aku hegeh² nak balik umah.. mandi.. siap².. sumbat kain baju dlm beg dan terus chio ke Umbai. Terus tuju rumah mak bos. Dari pukul8 dia dah tunggu. Hehehe..

Sampai dah pukul 11 lebih. Rasa bersalah gak la sbb makcik tu kene tunggu aku lewat cam gitu. Memandangkan dah nak tgh mlm... aku tumpang tido je la kat umah dia. Esoknya pagi² pukul5.30 dah bangun. Siap² pukul6 dah tunggu budak² survey ni kat kedai kopi. Hari pertama ni aku bagi dekat sket la. Suruh dorang buat survey kat Tehel. Actually Tehel tu tak termasuk pun dalam kawasan RTD Jasin tapi masuk dalam kawasan RKK Hang Tuah Jaya. Pukul 10 aku balik ke Umbai dan jalan² cari hotel murah. Hotel pertama yang selesa aku jumpa.. dekat Semabok. Rate RM69. Nak check-in tapi awal lagi. So aku ke Tesco dulu lunch. Lepas tu check-in dan amik beg kat rumah mak bos. Aku kurang selesa nak ddk situ lama² sbb terasa mcm mengganggu dan menyusahkan jer. Aku pagi² buta sebelum subuh dah kene get ready nak keluar. Malam baru balik. Lepas tu.. bukan resmi aku datang rumah orang ddk rilek goyang² kaki. Dan orang tu plak sure la layan aku cam tetamu. Nak bg makan la.. minum la. Sungguh tidak selesa sbb makcik tu dah tua. Nyusahkan dia jer nak tanggung makan minum aku. Dah la aku plan dalam seminggu gak aku kene stay kt Melaka ni. Kalo ddk hari ni.. besok balik.. takpe gak. Jadi kesimpulannya aku pun ddk lepak la kat hotel tu. Untuk tak kecik kan ati makcik tu aku ckp la aku ddk rumah kawan. Takot gak aku kut dia kata aku mengada² takmo ddk rumah kg. Huhuhu..

So.. macam tu la tiap² hari. Pukul6 dah ada kat kedai kopi. Bagi borang dan direction kat mana budak² ni kene buat survey. Kalau perlu aku hantar to that location. Aku hanto la. Lepas tu pusing kat semua simpang² tgk ada yg mengulau ke idak. Malamnya aku bz plan utk besok plak. Sapa kene ddk simpang yg situ... sapa ddk simpang sana.

Hari Sabtu dan Ahad.. takde survey. Aku malas nak balik KL. So aku pegi round 1 Jasin. Tengok² site. Detect survey location dalam map. Dah settle.. pegi lepak Mahkota Parade la.. Giant la.. Tesco la.. Jusco la.. Sempat la singgah ke rumah ex-staff si Jamal masa pegi tgk site kat Durian Tunggal. Petangnya cari hadiah untuk newly wed Sarel dan Efi. Aku beli comforter kat Jusco. Sale 70% jadi RM155++ jer. Malam tu jugak aku terus ke rumah pengantin hanto hadiah. Tak sangka plak ada majlis berinai siap ada bunga api dgn berarak bersanding. Pengantin siap bersanggul lintang bagai. Wahhh!!! Terasa kat planet mana ntah sebab aku jer yang bert-shirt berjeans. Hahaha.. mana la aku tau!!!! Anyway takde la gambo kat sini sbb aku mmg tak bawak dan takde camera.

Esoknya Ahad aku merayap ke Mahkota Parade layan Harry Potter. Aku rasa biasa je. Takde tak best spt yg diwarwarkan. Hmmm... atau aku mmg dah set mind awal² not put high expectation on that pilem spt saranan kawan² yg dah tgk dulu. Papehal aku suka official website dia. Hahahaha.. sbb bleh main game expecto patronum!!!

Senin ada last job... buat survey kat simpang dkt2² je. Tgh hari tu aku check out dan check in kat rumah min&ceqpah kat pokok mangga. Malam tu gak aku bayar duit budak² nih. Selasa... aku settlekan list TLK untuk Merlimau dgn Jasin. Esoknya pagi² baru aku balik KL.

Selesai tugas kat Melaka.

Petangnya aku ke ofis. Besoknya aku ke Meeting OSC kat Legend Hotel. Walaupun aku x start keje kat MDCH tapi aku nak pegi jugak meeting tu. Tak bleh claim pun lantak la... aku nak pegi jugak. Pegi meeting tu naik LRT jer. Park kat Cempaka dan terus ke PWTC. Senang gila. Jumpa ramai kawan² dan had a better view about my new job. Takpe.. pelan-pelan kayuh. Aku tau masuk je keje kat sana nanti.. ada banyak cabaran menanti. Harap² aku kuat dan mampu menjalankan tugas dgn baik.

Berkhidmat untuk Negara.

No comments: