Thursday, July 10, 2008

Orientasi JPBD

Selepas setahun berkhidmat akhirnya JPBD pun panggil la pegawai2 yang ditempatkan di OSC ni untuk Orientasi Jabatan. Pegawai2 di JPBD pun ada dipanggil sekali. So buat pertama kalinya diterangkan kedudukan pegawai2 OSC ni yang mana sebenonya kitorang adalah pegawai kader JPBD yang ditempatkan di JKT.

Astaga... dah setahun berkhidmat.. tapi ni la pertama kali diberitahu!!! Selama ni bermatian la ingatkan kitorang ni adalah pengambilan JKT dan sentiasa pelik2 kenapa macam ada dua "ibu" yang menjaga kebajikan kitorang. Rupanya.. mmg OSC ada dua "ibu" pun... Hahahaha..

Taklimat orientasi nih diadakah di Institut Latihan KWSP Bangi atau nama manjanya ESSET. Selama 3 sengah hari bermula pada hari Isnin lepas sampai la tgh hari tadi.

Taklmat yang diberikan mmg aku suka la.. Cerita pasal profession.. how to behave as an officers... grooming.. kepimpinan.. and what not. Tapi aku bukan nak cerita pasal kursus.. tapi kursus kali nih dengan peserta yang lebih kurang sama macam induksi. Natijahnya.. tiap2 hari kitorang asik keluar berjalan. Hahahaha..

Hari Isnin.. kitorang ke Alamanda Putrajaya. Makan steamboat beramai2 di Johnny's.. lepas tu tgk wayang cerita kelakar Get Smart kat GSC. Tak sangka lawak bangang cite tu. Hahahaha..

Hari Selasa.. petangnya kitorang bersukaneka. Main pas2 bola tenis, lari sambil pegang kayu dan main bola beracun. Memang sakit tekak asik ketawa. Malamnya, kitorang ke Metro Point plak. Hajat nak main bowling.. tapi boleh tersalah ke Plaza Metro. Wakakakaka.. Tapi akhirnya berbowling gak la kitorang. Pusat bowling baru. Agak best jugak la kat situ.

Hari Rabu.. malam terakhir. Kitorang ke Kajang lagi sekali. Kali ni pi makan sate kajang kt Hj Samuri. Ramai btul yang mengekor kali nih. Si Isa (Matrade - kursus induksi) pun join sekali. Budak2 induksi yang lain tak sempat diberitahu dan dorang pun jauh2 nak mai kajang or bangi. Takpa la.. lengkali kita kuar lepak2 lg ok ;-)

So... tgh hari td abeh la taklimat orientasi. Diberitahu yang next week ada bengkel utk OSC lg dan nama aku ada dalam program. Turun KL lg nmpknya ;-)

No comments: