Sunday, August 31, 2008

Ramadhan 1429H

Tahun ni aku termiss menatap pakcik mohor besar raja-raja buat annoucement awal ramadhan sbb hari dah petang rembang baru sibuk nk ke Jakel Jalan Masjid kununnya, yang ampehnya.. sesampai je kat jakel tu.. sedang elok jer dorang tengah tarik roller shutter tu.. nak tutup dah.

Hahahaha.. kensel..!! Esok ler jawabnya ;-) Anyway.. salam maaf dari ujung rambut sampai ujung kaki dan selamat menjalani ibadat puasa.

Mari kita berniat puasa....

Lafaz Niat Puasa.
نـَوَيْتُ صَوْمَ غـَدٍ عَـنْ ا َدَاءِ فـَرْض ِ شـَهْرِ رَمـَضَانَ هـَذِهِ السَّـنـَةِ لِلـَّهِ تـَعَالىَ

“Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala


Lafaz Niat Puasa Untuk Sebulan.
نـَوَيْتُ صَوْم َ شـَهْرِ رَمـَضَانَ كـُلـِهِ لِلـَّهِ تـَعَالىَ
“Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala”



Doa Berbuka Puasa.
“Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang”

No comments: