Monday, January 10, 2011

Jaja & Din - Noor Suraya

di'pinjam' dari thesunshinesasyoudid.blogspot.com
Selepas membaca novel ini... hanya satu yg berlegar di dalam kepala "Saya mahu yang itu jugaaaaaaaaaaa!!!"

Ingat lg tak aku ada beli novel Jaja & Din hasil tulisan Noor Suraya. Sebenarnya aku sendiri tak ingat samada pernah baca karya lain penulis ini. Dan rasanya ini pertama kali membaca buku terbitan Jemari Seni setelah sekian lama mengelak daripada terjerumus ke lautan cinta leleh yang dasyat.

Entah kenapa aku bleh beli buku nih. Tapi alhamdulillah, tak menyesal pun. Berbaloi la kiranya.

Jalan ceritanya mengingatkan aku pada 'crush' diri sendiri pada anak ustaz jiran beberapa sela rumah. Cuma aku tidaklah sampai ke tahap 'meminang' jejaka tersebut yang sudah pun termaktub jodohnya. Yang pasti bukan dengan aku *sila senyum dengan ikhlas*

Jalan cerita ini juga mengingatkan aku pada 'crush' pada imam hensem yang mengepalai solat terawih ramadhan yg lalu. Hmm.. aku tidak segila dan bernasib baik seperti Jaja agaknya :) ketawa dan menangis bersungguh tenggelam dalam cerita. Bukan saja Jaja.. dengan aku sekali jatuh cinta sama 'Din' sambil mengenang 'crush' daku terdahulu.

Wahai perempuan berhati walang.. usah lah kau hanyut sebegitu rupa. Sesungguhnya setiap kejadian ada hikmahnya bukan? Belajarlah untuk menerima... sebelum memberi..

No comments: