Wednesday, June 8, 2011

down

I feel down lately. Lebih-lebih lagi bila masuk bulan Jun nih. Sampai chenta pun duk tertanya-tanya. Tapi berat mulut rasanya to tell him the truth. Actually, bulan Jun ni ada 3 majlis walimatulurus. 2 antaranya ialah perkahwinan adik sepupu. Both perempuan. Takde masalah besar sgt pun sebenarnya. Bukannya tak biasa pergi kenduri kawin dan usually takde siapa pun yang bermulut kurang manis tanya 'that killer question' to me anymore.. (or are there people asking and I professionally forgot about it?) Hahaha..

1 lagi tu plak is my ex-boyfriend's wed. Selamba aje dia tag dekat fb. Hmmm patut la sebulan dua ni dia rajin ajak sembang-sembang di fb chat. Yes. He's the only my ex-bf become friends. Ntah kenapa bleh jd gitu. Maybe sebab aku kesian atau baik hati sangat atau dia yang muka-tebal-gila-nak-mampos-siap-mintak-aku-tolong-carikan-dia-kerja. Haaa..

Anyway, disebabkan dia dah nak kawen dan sepupu yg jauh lebih muda pun ikut buat kenduri.. tetiba aku rasa down ni kenapa? Still have feeling for him ke? Errr nope! I'm very much happy with my chenta. Aku down bukan sbb aku tak happy dgn kegembiraan org lain. Bukan juga disebabkan aku dengki. Hmm dah tu apa?

Susah nak explain lah!

One more things yg aku rasa macam tak best ialah perasaan down itu turut membuatkan low self-esteem dan mengganggu kerja sedikit sebanyak. Mood utk menulis merapu kat blog pun takdak. Mood nak makan pun takdak. I tried to get over it with gym, reading, movies, etc.. so far I only manage to get back 10% of my medium-old self. Mana taknya.. kalo baca novel loving2.. aku blk yg stress lepas tu.. then kalo tgk movie loving2 pun the same effects occurs.

Sigh!

Where's the laugh?? Hmmm nasib baik ada chenta yg rajin call and makes my day. Itu pun bukannya boleh berbual lama2. Mahal sgt bil nya nanti. Ya Allah.. please help. Semoga kau permudahkanlah segala urusan kerana kau maha mengetahui segala sesuatu.

No comments: