Saturday, August 14, 2010

manik

Saja la nak share dengan korang...

Dalam pada busy nak tunggang terbalik dalam mode persiapan untuk bengkel SDI lagi 2 minggu... aku sempat join aktiviti puspanita kat kpkt. Kak zah, kak don, putri, ros and me pi ramai2 ke kpkt time lunch hour td. Kitorang pi join kelas jahit manik. Muahahahaha... mesti korang gelak. Jahit manik pun nak pergi kelas. Alaaa bayar rm10 aje. Cikgu ajar 5 basic steps camne nak jahit manik kt atas kain perca kecik. Uihhh mudah je sebenonya ;) bila siap 1 bunga nampak cam buruk... letak jauh2.. hmmm bleh tahan.. wakakkakakaka puji jahitan sendiri... tak bleh blahhhh...

Korang tak caya? hahahaha.. kang aku tepek hasilnya ek ;) Haa amcam? cantik tak?
jeng jeng... dah jadik nampak ensem plak ek? hahaha puji la skettt.. 
ros dan puteri sedang bertungkus-lumus.. hehe
Kak Zah kata.. "kalau manik dalam cup ni terbalik... aku vacuum je.. lps tu beli baru" haha 

Balik ofis.. bos soal siasat sorang2.. tunjukkan la perca tu kt bos... sebbaik dia kata cantik.. hehehe.. bos aku lg tere... dia tak pi kelas pun jahit2 nih... semulajadi pandai... ahaks.. alaaaaaa saja suka-suka. Macam la aku byk beno masa nak telek2 beads and sequins tu jahit kt baju. Jenuh tau..

Moralnya.. at least aku bleh estimate sendiri kesusah-payahan si tukang jahit dan at least aku dah bleh estimate kalu aku terover pay masa upah org jahit manik utk aku. Hehehe.. bijak... bijakkk...

No comments: