Thursday, June 11, 2009

Malas

Lepas balik dari Kuantan, malas betul aku nak update blog nih. Bukannya takde bahan nak update... tp penyakit malas datang menjelma. *sigh*

Alhamdulillah.. emosi sudah semakin stabil. Dah boleh happy-happy seperti biasa. Chenta pun sudah boleh dihubungi. Cuma dia ada kegemaran baru... "Sori.. abg silent handphone". Huh! No comment :|

Aku pun dah semakin malas nak fikir pape. Lantak lah nak jadi ape pun. Hahahaha..!!! Bukan daku tak chenta.. cuma... it takes two to tango y'know!!! Arghh.. letihhhhh!!!

Cite pasal keje pun bosan juga. Sekarang dalam proses nak "tolak" semula kerja jabatan teknikal dalaman yang duk longgok kat jabatan aku selama ini. Dah berjuta kali aku ckp ni bukan keje aku.. tp korang still tak reti nak buat keje2 tuh... brape lama aku bleh backup korang? brape lama korang nak amik masa utk belajar camne nk buat keje korang sendiri? Kalo nk diikutkan, aku pun amik masa 2 tahun juga nak belajar camne nk settlekan keje2 longgokan tersebut. Iye lah... bukan skop keje aku. Memang la aku tak reti nak buat.. but I'll manage to do it. So, pandai2 korang la nak buat keje korang sendiri ye.

Cite pasal ofis... sekarang tengah sibuk merenovate, cat sana sini, susun meja kerusi perabot dan ubah interior pejabat, sibuk mendesign custom perabot yang diperlukan utk ofis.. sibuk juga nk uruskan program audit dalam ISO yang kena buat tiap2 6 bln.. skang dh bulan Jun.. memang kompomlah tak lama lagi audit luar mo mai check tgk progress kitorg samada still ikut prosedur ISO atau tidak. Jangan dah dapat sijil.. lepas tu kena tarik... haruuuuu!!! Tapi aku pedulik apa... tu keje pengurusan atasan utk pastikan org2 bawahan menghayati program ISO tu. Bukan setakat nak dapat nama je sbb pensijilan ISO tu dapat semasa zaman "pemerintahan" ko.

Whatever!!!! Aku malas dah nak fikir pasal masalah orang lain. Masalah aku sendiri tak settle lagi. Orang cakap.. kalau asik tanggung someone else mess lelama kita sendiri boleh sakit jantung. Maka, sayangilah jantung anda. Kehkehkeh..

Mari kita pi poco-poco ;) yeahhhh!!!

No comments: