Tuesday, April 27, 2010

Aqil's turn

Lama aku tak update ek? Asik cerita pasal sakitttttttttttttt jer ek. Korang pun naik boring nak baca entry2 aku agaknya.. huhuhuhu...

Nak buat macam mana... dah itu yg berlaku.. itu juga la yang aku mengadu kat blog nih. So habis sudah smua orang merasa jatuh sakit kat rumah tu. Kali ni giliran baby Aqil. Now dia admit ward kat Hospital Ampang Puteri due to food poisoning. Haaaa mesti hairan kan. Mcm mana pulak baby umur 9 bulan boleh dapat food poisoning. Dia bukannya reti makan suap sendiri.

Disyaki baby Aqil dah mengutip sisa makanan di atas lantai. Itu aje explaination yg munasabah. Mungkin abang2 nya makan bersepah kat depan tv. Dia dtg merangkak.. jumpa sisa makanan tercemar tersebut dan dia masuk aje ke dalam mulut. Hasilnya, baby Aqil demam, muntah dan cirit-birit... dah seminggu baby Aqil kat hospital sebenarnya. Kak Long dah sebulan kut tak pergi kerja due to orang-sakit-back-to-back yang melanda family kami lately.. sampaikan dia yang duk menjaga baby Aqil di hospital pun ikut cirit-birit jugak. Doktor cakap mungkin jangkitan kuman daripada Aqil :( dugaan betul kan?

Ok.. cerita pasal aku pulak. Sejak baik demam ni aku agak busy. Banyak kerja tertangguh due to mood-swing sejak bertukar ke KL nih. Alhamdulillah... sejak makan supplement ni mood dah semakin ok. Takde dah fikiran negatif tak tentu arah like before. Inbalance hormon lah yang patut dipersalahkan. Anyway FYI mmg pesakit2 PCOS mcm nih. Kalau tak percaya silalah bertanya kepada pakar sakit puan terdekat. Depa mmg cpt moody dan mudah stress. Kalau jumpa gynea depa akan suruh aku menikah cpt2 bagi betulkan hormon sbg rawatan alternatif selain drpd makan ubat. Lol.. dgn sapa pulak aku nak menikah? Hahahahaha... dgn chenta pun aku tak berani nak berharap.. inikan pulak dengan a-new-stranger? letih wooo to start over..

Eh.. ini entry about Aqil yang sakit daaa.. ok lah.. jom kita balik. Dah lebih 5.30 nih..

2 comments:

ena said...

pilih laaa aku... jadi temanmuu...
akan ku hiburr... hatimuuu...




hehehehehe

cik-zura said...

bagaimana aku bisa memilihmu...
kerna kau sudah ada yang punyaaaaaaaaaaa....


ekekekkekekek