Friday, April 30, 2010

ampang-shah alam-mid v-shah alam-ampang

Hari ni aku tak masuk ofis langsung. Agak bengong sedikit agenda untuk hari ni. Pagi lepas hantar Irfan gi sekolah aku terus ke Shah Alam via Kesas. Tak jammed langsung pun. Awal lagi untuk MRR2 kat Tasik Selatan start jammed. Since I'm not rushing.. aku drive dgn agak rilex. DJ radio pun sgt best hari ni.. banyak lagu best on air.

Sampai di Quality Hotel Shah Alam about 8.45am. Program teach in GP start pukul 9. Di urusetiakan oleh unit morfologi. Salah satu unit dalam RnD jugak. Sesi kali ni disasarkan kepada PBT. Teach in ni dipresent sendiri oleh pengarah.

Program dijadual tamat pukul 11.30am. Anyway before 11.30am dah selesai sbb program start on time ;-) aku bergegas ke Mid V sbb ada facial appointment with clarins. Lama gila rasanya aku tak ke Mid V sejak stop buat facial dgn clarins since my beautician si Eunice berhenti kerja dan buat freelance. Anyway aku suka dia buat freelance sbb dia dtg rumah buat facial. Takyah aku susah2 nak keluar. Hehehehe...

Aku ke clarins pun sbb nak redeem complimentary facial voucher white hp plus with sea lily yang aku dapat hari tu. Tarikh tamat voucher tu on 30th April which is today laaaa.. actually aku dah book tarikh 17th lepas. Tapi time tu kan aku baru baik demam. Takkan time lemah2 tu aku nak pi facial pulak kan.

Appointment pukul 12. Bergegas gegila. Bleh plak kemain banyak kete kat Federal Highway time aku nak cepat nehh. Sampai di kaunter clarins dah lewat 10 minit. Wendy gelakkan aku sbb kepenatan berkejar ke sana. Ampeh. The rule is.. facial adalah selama 45 minit. Pukul 12 sampai 12.45. Kalau ko lambat.. dia tolak masa yang ko lambat tu. Tinggal bape minit je ko dapat facial? Kan dah rugi disitu. Selama ni aku mmg tak pernah lambat. Tapi nak buat camne. 11.30 drpd Shah Alam... dah laju gila dah aku merempit tu. Anyway depa tak deduct pun masa 45 minit aku tu sbb ada ample time 15 minit. So aku habis ngam2 pukul 1.

Perut tak berapa nak lapar sbb dah terbiasa tak makan tgh hari. Tgh aku duk jalan nak keluar daripada Jusco tetiba terserempak dgn Sham. My ex-ATPNner. Aku takde la terkejut sangat sbb mmg dah tau dia skang dah pindah ke JKR kat Mid V ni. Tapi aku agak terkejut tgk dia pregnant lagi. Lol. Dah 7 mnths preggy rupanya. Tak tahu menahu pun. Tu la perangai kawan aku sorang ni. Sejak berboipren-berkahwin-bersalin anak sulung mmg kureng nak menghantar berita pada kawan2. Sedap juga la aku melaser 2-3 das. Huhuhhu. Banyak kali dia pesan kat aku supaya jemput dia ke majlis walimatulurus. Erk... majlis yang tak ketahuan bila akan berlangsung tu yang dia berharap nak datang. Hehehehe... no comment!!

Sembang punya sembang tgk jam dah pukul 2. Aku minta diri sbb nak ke Shah Alam semula. Ke hotel yang sama dan bilik seminar yang sama. Event je yang lain. Petang ni ada taklimat pengenalan kpd warga RnD berkenaan dgn peralihan MS ISO 9001:2000 kepada 9001:2008.

Since dah pernah buat mende alah ISO ni masa kat Cameron Highlands dulu... so tak berapa susah la untuk difahami. Anyway subjek ISO ni mmg bosan. Huhuhuhu... Program abis pukul 4.30pm. Minum2 sambil makan cekodok (ape benda seminar kat hotel dihidang cekodok??? cody btul hotel ni...) pukul 5 blah balik la. Ikut kesas sbb tak sanggup nak redah jammed kat federal highway. Huhhu..

Now dah pukul 10.30.. kat tv ada movie twillight. Ulangan untuk kali ke berapa puluh ntah.

ok... watammat laporan harian untuk hari ini... mata dah pedas. Sekarang ni mmg mengamalkan cara hidup sihat. No lunch. Replace with rxlite. Dinner before 7pm. Pukul 10-11pm dah ngantuk gegila. Tido 7 jam. Bangun pagi pukul 6. Good rest ;-) i loike!!!

Ooooo nnti aku cerita pasal cara hidup sihat ni dgn lebih pjg lebar ek. Bila2 ada mood lah. Hehehehe...

Ciao e baci.

No comments: