Friday, July 6, 2007

perihatinnya orang kita

ape korang buat bila nampak budak² duduk tepi jalan pagi² buta sampai ke petang rembang sambil pegang kertas dan pen. Curiga? Pelik? Takot? Hairan? Dalam hati tertanya² "ape ke hal la budak² ni duduk kat tepi jalan, tepi longkang, bwh pokok atau bwh flyover ni?"

ekekeke.. macam² perangai manusia aku jumpa tiap kali buat traffic count survey. Ada yang pandang kitorang ni hina semacam (ye la kekadang ddk tepi longkang pakai pun selekeh² jer... hahahaha pekejadah nak pakai cecantik kalo muka berdebu, seluar baju bau asap?).. ada yang kehairanan.. ada yang teruja (specially kalo ada team survey nih yg comel² sket.. ekekekek)... ada yang marah² sebab ingat kitorang ni mengancam ketenteraman awam.. ada yang kesian.. ada yang buat tak nampak.. ada yang cuak sbb ingat kitorg buat speed trap (wakakakakak).. ada yang menyibuk tanya itu tanya ini.. dan yang paling best ada yang berhenti tanya arah jalan sbb dorang sesat!!!

hari ahad lepas actually aku pegi lepak berbayar lagi.. kali ni kat Bukit Jelutong. Aku buat analisis traffic impact kat situ untuk Botanical Garden development develop kat situ. actually ada bantahan pasal development tu daripada penduduk Bkt Beruntung. Dorang kata jammed laa.. polution la.. etc. Tapi.. dari pandangan peribadi aku yang observed dan mengira kete lalu lalang kat situ.. tak sampai 100 bijik kete pun sejam. Boring gila aku duduk tepi jalan tu... Cadangan Botanical Garden tu pun bukannya generate ribu2 kete kluar masuk site dorang. Haii entahnya... dunia.. dunia..

No comments: