Thursday, April 2, 2009

senarai semak

Fuhhhh.. sejak dapat pengiktirafan ISO nih dengan bersemangat wajanya aku mula start kemaskini senarai semak di unit aku. Berpino bijik mata dibuatnya. Punya la berpuluh contoh senarai semak di PBT-PBT lain aku duk sedut di intenet. Kahkahkah...

Bila semua senarai semak dah update.. baru la senang keje-keje kitorang kat unit nih. Memang berazam nak settlekan senarai semak ni daripada zaman tok kaduk dulu lagi. Sampai laaa ni tak sesiap lagik sebab duk sibuk buat keje 'orang lain' sampai keje sendiri tertangguh. Marah btul lah..!!

Jadi pioneer nih memang payah. Everything kena buat dan fikir sendiri. Nak tanya orang lain.. depa pun tatau. Kita perintis.. kena explore sendiri dengan cara sendiri sekreatif mungkin. Bagi yang tak tahan... mula la nak tukar kerja ke tempat lain. Bagi yang kebal cam aku nih (ampu jgn tak ampu diri sendireyyy) masih menten ayu dengan cabaran-cabaran domestik dan logistik yang melanda. Cehhhhhh....

Letih siut.. ikutkan hati wanita aku nih. Aku resign duduk umah jadi isteri mithali jer (apabila sudah menjadi isteri kelak lah). Hmmm... takpa.. perjuangan belum selesai. Tahun ini kena pastikan semua proses kerja di unit aku smooth dan 'peperangan' dengan mereka yang bebal dan benak tersebut dapat meraih kejayaan. Hoyehh..!!

Eh dah lebih 530.. jom balik!!!

No comments: