Wednesday, April 29, 2009

Foot Reflexology

Hari Rabu datang lagi... ahaaa.. masih ingat pada entry kaki bengkak dan bintik merah? Ya.. sejak kakiku bengkak dan kuar redsports.. aku telah menghantar diri aku ke "Rumah Urut".

Hisk.. seram la pulak dengar nama "Rumah Urut" ek? kah kah kah.. sebenarnya mmg ada banyak pusat reflexology kat Cameron Highlands nih. Tapi aku pilih satu je lah. Dah jadi regular customer pun. Bermula kaki aku bengkak sampai la ke hari ni.. dah 4 kali aku pi urut kaki kat situ. Murah jer.. Sejam RM35. Kalo pegi lagi petang nanti.. kali ke 5 lah ;)

Tukang urut aku tuh Uncle Lee. Masa first time pergi semua tukang urut yg muda2 semua taknak urut sbb gemuk bukan main kaki aku masa tu. So Uncle tu ckp elok la dtg urut tiap2 minggu. Redsports yg keluar tu pun disyaki toxic. Since sistem perkumuhan (wahhhhh ayat) aku tak berapa nak betul.

So, tiap2 minggu hari selasa atau rabu atau khamis aku akan muncul kat kedai tu selepas waktu pejabat dalam pukul630 camtu. Kalo waktu yg sama Uncle tu tengah urut tourist ka sapa ka... sanggup aku tunggu atau pi makan2 dulu.

Alhamdulillah.. bengkak mmg 100% dah baik. Cuma tinggal redsport je masih ada keluar once in a while. Tapi dah banyak kurang lah daripada mula2 aku urut kaki dulu. Hasil semasa 'qada hajat' pun semakin memberansangkan. Kalo dulu mungkin dia 'stuck' lama2 dalam badan... tu yg duk kumpul toxic sampai lama2 tak mampu nak kumpul.. dia kuar kat kaki...

So kawan-kawan.. kalau ada masalah sembelit ker, tak lawas ker, sila lah buat detox ye. Minum air kosong byk2 tu penting. Makan apple sehari sebiji pun penting. Sekarang ni aku dalam proses 'memaksa' diri minum air kosong sebotol sehari. Memang la tak cukup 8 gelas.. tapi at least kita cuba untuk berubah untuk kesihatan diri sendiri juga. Walaupun payah sbb aku jarang minum air. Ngeeee...

2 comments:

jijah montel said...

kaki ko dah baik ke belum sebenarnya? sakit ape ek? ce upload gambo kaki ko tu.. tingin aku nak tengok.. boleh?

cik-zura said...

occasionally kuar bintik-bintik merah.. kdg2 gatal.. disyaki breakout disebabkan toxic yg berkumpul dlm badan.

malu la nk selak kain.. tangkap gambo upload tunjuk dlm blog nih.. penuh bintik dgn parut.. skang duk sapu 'maderma' utk hilangkan parut.. yang tensennya.. parut blom ilang sepenuhnya.. bintik merah yg baru plak muncul..

tp sebbaik bkn dlm kuantiti yg byk mcm mula2 aritu la.. huhuhuhu