Tuesday, November 10, 2009

Gagal

Aku baru dapat official letter dari HQ kat KL about my application utk bertukar tempat bertugas. Since I'm almost insane working and living in "this" environment... mmg berhasrat benar nak balik bertugas ke KL. Sudah2 la buat amal jariah. The concept of amal jariah itself pun adalah buat mengikut kemampuan sendiri.

Now mmg dah tak mampu nak beri perkhidmatan di neraka sejuk nih. Korang yang datang holiday sekali-sekala kat sini mmg best. "Wow! Ko keje kat Cameron Highlands!! Bestnyaaaa!!"

Puzzled. Ape benda yang best sgt kat sini selain cuaca? Hmmm.. Hmmmm.. Ok. Zero. Nothing. Nada.

Bukannya tak biasa duduk jauh dari family. Dari form 1 aku dah belajar ddk asrama and depends on my own. Tapi ddk kat sini mcm tak dihargai langsung. Dan sangat letih to try to impress people and proof yg ko bleh buat keje. And people don't give a damn for my achievement. Their cliche comments was "ala Cik Zura mmg la bleh buat.. cik zura blaja tinggi.. bkn mcm kami..". Huh.

Dulu boleh la aku gagahkan jua dgn keje baru nih. Now.. aku cuma nak berehat.. cuti panjang.. bawak diri ke Switzerland.. hahaha.. poyonyaaaaaaaaaaa!!!!!! Takpe.. bak kata Kak Lia.. berangan mmg best.

So.. mari kita tulis surat rayuan untuk permohonan bertukar ke HQ. Alasan apa pula nak tulis. Any idea? Alasan mengikut suami mmg tak bleh pakai sbb aku blom bersuami. Alasan menyambung pelajaran?? Hmmmm... ok gak.. tapi perlu register kat mana2 ipt dulu before guna alasan tersebut. Apa? Apa??

Buat masa nih.. terpaksalah aku hipokrit sekejap.. kunun2 seronok bekerja kat sini. Owh.. baru dpt surat dari pihak pentadbiran suh aku buat audit dalam ISO. Hmmm perlu ke? Naaaaaaaaaa...

No comments: