Sunday, November 29, 2009

cicak stunt

"Yeeehaaaaa!!! Jom kita pegi jalan2!!!"



Mungkin itu agaknya di dalam fikiran cicak tersebut. Huhuhu.. pernahkah anda mengalami situasi di atas? Agak-agak korang apa pulak reaction aku bila perasan cicak tu menumpang kat tingkap tu?

A : Terperanjat cam nak pengsan.
B : Memandu sambil gelak cam nak gila.
C : Geli-geleman and not trying to stop aside and take this damn picture.

Jawapannya... SEMUA DI ATAS.

Masa ni aku dalam perjalanan nak ke Perodua Service a day before Raya Haji. Walaupun kete aku tak digunakan ketika hari-hari perayaan tp dah sampai time nk diservis.. maka kita pergi la service mcm biasa.

Baru je beberapa meter kete berjalan baru aku perasan Hamba Allah yang menumpang tersebut. Dia duduk diammmmm jer kat cermin tu berteduh kt bawah - ape ke nama benda alah tu? alaaa.. cermin cover tingkap tu la.. *kang aku google ape nama menda alah tu ek.. lupa lah*

By the time sedang memandu.. "dia" makin mengelongsor ke bawah. That time baru aku perasan kewujudan "beliau" menemani perjalanan.

Terperanjat toksah cakap lah. Kalau takde cermin tu kompom lah dia dah melompat atas riba.. Uwaaaa ngerinyaaaaaaaaa!!

Aku takde la penggeli sangat orangnya. Tapi kalo dah merayap atas badan.. sepelaung jugak boleh dengar aku menjerit.. hahahaha.. no problemo.. masalah kecik.. setiap orang ada kelemahan kan?

So.. selepas beberapa ketika.. ketika trying to concentrate with the traffic.. suddenly "he's" GONE!!! Not sure samada he's already commit suicide terjun ke bawah dan kena lenyek dek kete lain or sedang bersenang-lenang di atas bumbung menikmati sun-bathing matahari pagi. Not sure. Tapi sempat la aku snap gambar "dia" buat stunt kat cermin tu. Lawak jugak sebenarnya tengok aksi cicak tu masa kete gerak dan "dia" sedaya-upaya melekap kat cermin tu. Rugi aku tak amik video ek? Isk penganiayaan btul! Ngucap zura!!

Aku cuba juga turun-naik kan cermin kete. Tapi takut pulak tingkap terbuka dan dia ....... Hisk tak sanggup. Dalam 10 minit jugak "dia" duk tang tu before hilang tak ketahuan untung nasibnya dibawa angin. Nervous juga bersesak-sesak di jalanraya bersama "penumpang" tersebut. Terlintas juga kat kepala.. ape jadik kalau semasa jammed nih orang kat kete sebelah tu perasan akan kehadiran cicak tu.. sure dorang gelak tak ingat punya ek.. hampeh btul..

Anyway.. he makes my day that day. Bukan selalu cicak nk buat lawak mcm ni tau.

1 comment:

jijah montel said...

kill kill!!! die die!!! eeeeeeeeee.. tak suka cicak.. eeee.. geliiii!!