Friday, January 1, 2010

Hijrah

Kita dah berbelas hari masuk tahun hijrah yang baru dan sehari masuk tahun masihi yang baru. Selamat Tahun Baru everyone.

Toksah la cerita pasal azam azam yang tinggal menjadi azam. Huhuhu.. Sehingga kini masih belum pandai bercakap dalam bahasa Italy. Cikgu pun malas nak ajar. Mungkin sbb tak byr gaji kut.

Anyway.. seperti yang sudah diketahui ramai. Aku berjaya bertukar tempat bertugas daripada Cameron Highlands ke Kuala Lumpur. Alhamdulillah penghijrahan(atau lebih tepat perpindahan) tersebut berlaku 4 hari awal daripada tarikh yang ditetapkan. Suppose aku akan memulakan kerja di tempat baru pada 4hb Januari 2010. Tapi 28hb Disember 2009 aku dah bungkus kain baju dan angkut barang2 sume pindah balik KL. Nasib baik along n family serta my parents sudi nak meluangkan masa bercuti-cuti Malaysia ke Cameron Highlands merangkap menolong angkut barang2 aku semua. Ketiga-tiga kereta yang ada penuh dengan barang aku. Hahaha.. ni baru 2 1/2 thn work and living kat sini. Hmmm..

Aku bercuti bermula 28 - 31/12/2009. Hari cuti dipenuhi dengan aktiviti termenung melihat barang yg byk. Selonggok sana ada kotak. Selonggok sini ada kotak. Selonggok sinun pun ada kotak. Aduyai. Bila nak habis mengemas gini?

Alhamdulillah aku tak demam (yet). I think the weather tolerate with me. Takde la panas sangat. Kadang2 kalo tak tahan bahang kepala dah mula sakit.. masuk bilik on air-cond. Kak Long dah ckp awal2.. nnti kita tgk kenaikkan bil elektrik. Huhuhu.. ok.

So.. tak byk aktiviti yg aku buat dlm waktu cuti nih. Terlalu byk benda nk buat dan bersangkutan dengan penggunaan 'duit' kut. Jadi tak bleh la nak buat semua benda. Termasuk benda-benda yang takde kene mengena dgn 'perpindahan' yang berlaku pun. Contohnya - handphone yang meragam (perlu ditukar dgn yg baru. URGENT). Tayar kereta botak empat2 bijik (untuk keselamatan diri sendiri). Kemek di pintu kanan kereta yg hendak direpair (salah diri sendiri sbb cuai - we'll talk about it later eh). Keperluan utk membeli perabot bilik tidur (keep my eyes wide open for ton of ads in the news paper for quite awhile now) et cetera et cetera et cetera...

Ditambah dengan my time actually occupied with my new novel. Just finished another book title 'Something Borrowed' by Emily Griffin. Another old book (published on 2004) newly bought. The story is something like mine. A single 29 year-old-single-woman turn 30. Yup.. I'm turning 30 this coming April. Like matters. Hahaha.. whatever. No comment. But interesting storyline lah that book ;-)

Arghhhh... byknya aku nak cerita. Haruskah dicompactkan into ONE single entry? Ok. Next time.

So.. Wish me best of luck for this new year 2010. Another year. Another story. Another episode. Another adventure.

New office. New environment. Still the same chenta ;-) new dateline for him I guess. Another chance. Whatever.

No comments: