Friday, May 25, 2007

Pirate of the Carribbean 3: At World's End

Sampai rumah.. makan dan bersiap². Pukul10 camtu Faze call bgtau tiket dah amek. Aku pun time tu baru nak pick up ME kat rumah. Muvinya pukul11. Rilek ah.. Sampai IOI tgk jusco bukak lagi. Kedai lain byk dah tutup dah. Kompius kejap.. apesal Jusco ni tak tutup²? Dia tutup pukul berapa? Mebi tutup lambat kut sbb sekarang tengah sale. Agaknyalahhhhh. Aku pi cucuk duit dulu kat Mebeng. Harap² bleh tahan sampai gaji minggu depan :D

Pastu cari Faze dan Lan kat GSC. Dorang tengah lepak². Aku dgn ME ingat nak pi beli popcorn. Last² ME beli hotdog dgn mashed potato. Aku plak berato nak beli corn in cup.

Tetiba ada orang tepuk bahu aku. Uih..!! Ex-BF gua!! (Ni bukan yang fwd email yang aku cerita dlm entry lepas tu tau). "Tengok wayang dengan Faze ker?" Dia tanya sengih². Aih.. camne aku bleh tak perasan mamat nih. Aku pun sengih balik la. Aku tanya tengok movie ape. Dia kata Pirate. "Pukul11?" aku tanya. Dia angguk je. Sesambil tu mata aku dah melilau dah tgk keliling kut nampak muka familiar kengkawan dia atau muka orang tgh duk tunggu dia abeh bercakap dgn aku. Takde. Last² tak puas ati.. keluar gak pertanyaan "Ni datang dgn sape?". Dia senyum je "Sorang..". Dia angkat tangan dan terus blah pi berato check tiket nak masuk wayang. Aku pandang ME. Dia tengah leka borak² dgn Faze tak perasan keliling. Aku jerit pun tak dengar. Tak jadi beratur beli corn in cup aku berlari pegi dkt ME. Niat dihati nak tunjuk kat dia "Haaa itu la mamat durjana aku cerita tu". Tapi mamat tu cepat gila masuk dalam. Tercengang² jugak la si ME dgn si Faze bila aku ckp mamat tu ada kat sini. Adei la..

Masuk dalam wayang.. blom gelap lg. Melilau gak aku cari kelibat mamat tu. Mana tau bleh terskodeng dia dgn awek baru ka yg gua xtau kewujudannya. Huhuhu.. Tapi masalah problemnya ada 3 room duk tayang cite Pirate ni skang. Mebi dia dkt room lain kut. Huh lantak la.

2 jam setengah layan cite Pirate nih. Pukul1.40 baru abeh. Ooo patut la td Faze bising sakit badan la kerusi keras la. Tak terasa pun masa berjalan. Rupanya lama gila movie tu. akakakakaakak..

Nak kata kelakar gila movie tu takde lah. Tapi tetap best la pada pandangan mata aku. Cuma ending dia je aku cam tak puas ati. Ni nampak gaya mcm ada sambungan lagi je. Isk..

On the way nak keluar tu. Aku nampak mamat tu tgh pakai helmet kat tepi motor. Ooohhh motor baru :D So dapat jugak la ME tgk mamat tu.

Meh tgk trailer cite Pirate ni meh..

No comments: