Thursday, May 31, 2007

terPELEOT...

Welcome back to ofis!! 3 hari aku tak masuk opis sebenonya. Hari Ahad aritu aku mai opis. Si Dayat mintak tolong buatkan analisis utk projek Pulau Indah tu. Maklum la freshgrad. Walaupun dia freshgrad.. tapi dia dulu pernah keje kat opis nih. Tapi dulu TA sekarang dah up sama level ngn aku la. Cuma masa dulu.. dia menyiapkan pelan jer. Analisis dgn report writting sume officer la yg buat.

Petang tu lepas dah settle keje.. aku pegi melepak kat rumah ME. Cam biasa la... ddk umah dia aku mesti diberi arahan supaya makan. Sempat la melepak² dengan adik² dan anak² buah dia layan tgk tv. Lepas makan tu aku tolong mak dia bungkus² cenderamata utk tetamu. Tak sedar majlisnya dah dekat sangat ek. Minggu depan selamat la adik ME dinikahkan. Yang tak bestnya.. cepat jugak la ME nak balik Amerika balik :-(

Pukul10 camtu aku pun siap² nak balik umah. Esok keje. Kena tido awal. Tapi nak jadi cerita aku terjatuh masa nak ke kereta. Simen depan umah ME tu tak rata. Hasilnya tergolek la aku disitu. Terus terseliuh kaki kiri. Area bawah sket dari buku lali nak ke jari kaki. Sakit gila... terus aku ddk bersila kat depan gate tu. Nampak cam bengkak. Adoi! Bila agak dah reda sakitnya. Aku pun balik rumah. Nasib baik kete auto. Sampai rumah tuam dgn ais. Cari minyak panas tak jumpa. Last² aku tenyeh minyak gamat.

Esoknya bgn pepagi capai tuala nak mandi.. sakit sangat kaki time nak berjalan. Terus terduduk kt kepala tangga. Ketuk pintu bilik Along. Dia plak yang cuak tgk aku nangeh² ats tangga. Aku tunjuk kaki yang kembong tu. Along kata dia kena anto KakLong pegi keje dulu pastu dia kena masuk opis dulu kejap, tulih nama pastu baru dia bleh balik anto aku gi klinik. So aku pun gi mandi dan bersiap². Aku igt dalam pukul10 ke 11 ke dia balik la. Last² pukul2 baru dia sampai. Cit! Tepon bos kata aku EL hari ni kaki seliuh. Bini bos yg angkat call. Dia tanya "kamu ni camne bleh jatuh? turun tangga sambil melompat ke?" ahahahhah siot la.

Pegi klinik.. doktor tu buat aku cuak. Dia kata tulang kat tempat bengkak aku ni senang retak. Aiyak! Dia suruh aku pegi x-ray cecepat kat spital. Pastu kemain byk obat dia bg. Ada ubat bengkak, muscle relax, pain killa, gastrik (ape kene mengena sakit kaki dgn gastrik? ooo nurse tu ckp ubat pain killa tu kuat sgt.. takot efek kat perot). Ubat bengkak tu yg sapu² pun ada.. capsul pun ada. Jumlah semua RM60! Huih.. mahainya. Sudahnya dapat la aku 3 hari MC. Balik umah.. lepak² layan dvd Pirate of the Caribbean 2. Oooo baru la ingat balik camne bleh tersambung ceritanya dalam Pirate of the Caribbean 3.

Pukul7.30 si Cyn sampai. Hai.. dalam kaki terpeleot tu pun ada hati nak kuar tgk wayang lg tu ek? Ahhh.. pedulik. Walaupun aku dh tengok cite pirate tu.. tp aku nk tgk gak lg skali dgn tiket free nih. Muvi stat pukul9. Abeh kul12.

Hari selasa ngn rabu tak buat ape. Basuh baju.. kemas bilik.. layan tv.. layan dvd.. makan.. tido.. memang berehat gila la. Hari ni.. bengkak kaki dah surut dah. Nak naik tangga pun dah tak sakit sgt. Cuma nk turun tangga jer ada sakit sket.

No comments: