Monday, September 29, 2008

Dr.Fish

Kelmarin.. keluar dgn Along dan Kak Long pi beli baju raya Irfan dan Danish kat The Store. Ramai gak yang membeli-belah disaat akhir ek. Huhuhuhu.. penat gila la shopping bawak budak berdua tuh. Dorang berlari-lari satu department. Kita plak terpaksalah kejar and keep on eye sentiasa kat bebudak tuh. Takmo la peristiwa "budak hilang" berlaku lagi. Isk.. nauzubillah..!! Walaupun geram.. ikutkan je la budak2 tu. Payah sangat.. aku dukung jer walaupun bukannya ringan budak2 tuh. Hampir sama berat 2 guni beras gak la.

So lepas shopping kat The Store, kitorang post budak2 tu balik rumah. Pi Carrefour Ampang plak. Kali ni beli baju melayu dan kasut "wayya" (bak kata anak Bit.. hahaha) plak. Aku terbeli wedges yang cantik dan murah kat Bata. Elok sgt kalo dibuat kasut keje. Huhuhuhu.. Sampai Kak Long pun terbeli jugak kasut yang sama tapi lain warna.

Lepas shopping kat dalam Carrefour dan berbuka kat Restoran RasaMas.. aku tetiba diserang selsema. Huh seksanya menahan hingus dikhalayak ramai. Gulp!!

Tapi sebbaik kejap jer serangan tersebut dan kitorang pi jumpa Dr.Fish. Along kata bagi makan ikan. Hahaha..

Cecah je kaki dalam air tu.. ikan2 kecik tu pun serbu la. For the 1st 5 minutes aku asik tergelak yang tak bleh dikontrol. Hahahaha.. geli-geli ikan tu gigit2 manja kaki. Along plak dah 2nd time jumpa Dr.Fish so dia rilex je lah.

Kak Long tak buat.. dia lepak je tgk kitorang bagi ikan makan. Tengah duk rendam kaki tuh.. ternampak sekor ikan tu mati. Alamak!! Termakan cagu beracun ker? Innalillah.. kesian ikan tu. Aku tunjuk ikan mati tu kat Along. Along cakap.. "dia mati tercekik kut.. tergigit kulit mati keras!!"

Hoh!! Berair mata aku tahan gelak kat situ. Ampeh btul la.. Wakaakakakakakaka... After almost 20 minutes rendam kaki. Ada satu couple pakcik ngn makcik nih terpengaruh dgn kitorang. Hahahaha actually ada discount. 2 person for the price of one.

Bila pakcik tu rendam je kaki dia. Ikan-ikan yang gigit kaki aku dgn Along lari pi kat kaki pakcik tuh.. perghhhhh ramai gila yg terkam kaki pakcik tuh. Ada la suara sumbang sorang uncle kat celah-celah orang ramai tu "ni berapa bulan tak basuh kaki nih?"... eee jahatnya mulut. Sebbaik dia tak mengata kat aku. Pakcik tu jawab "eh ni sume kawan2 nih.."

No comments: