Friday, December 12, 2008

main masak-masak lagi

Tengahari semalam balik umah kejap.. Ina ajak main masak-masak malam karang. Jemput Ayu dan Sue sekali datang bertandang. Huhuhuhu.. Balik keje kul530 tengok Ina dah start siang ayam dan ikan. Kerang pun dah duduk atas tungku direbus. Kali ni aku tak masak pun.. aku cuma jadi assisstant chef aje. Potong bawang sampai nangis, siang sayur, masak nasik, basuh pinggan, etc. etc. etc.

So here's the menu.. Simple je..

Sup Ayam
Ikan Cencaru Goreng Berlada
Kerabu Kerang
Pencuci Mulut : Rojak Jambu Batu
Pencuci Mulut : Aiskrim Viennetta Black Forest

2 comments:

azlan said...

ishh..sedap tul rojak tu..

ruzzlan2312 said...

Kome ni kalau main masak masak tu macam betul betul pulak aku tengok - siap dengan berassistant lak.
aarrr .. mgapa tak tiup asap kat yang tengah hot tu, kabur pandangan mata ku.

Siapa tadi yang siang ikan tu, kirim salam kat dia yerrr ?