Wednesday, December 10, 2008

Pagi yang dramatik

Pagi-pagi macam biasa aku pi opis. Bulan ni aku masuk opis kul8.30. Sampai kat depan Maybank simpang nak masuk ke ofis tu.. penuh dengan orang ramai. What hepen??

Pastu aku perasan ada lori bomba kat tepi tu dan asap berkepuk kat tengah jalan nak masuk ke ofis tu. Hah? Apa dah jadi?

Astaga.. rupa-rupanya kete staff majlis terbakar. Bomba tengah bertungkus-lumus padamkan api. Aku pun park la kat tepi. Nak pegi dedekat.. takot! Tetiba meletup ke ape ke. Tak ke naya. Yang menarik perhatian aku ialah kete yang terbakar tu kete proton tiara. Erk.. ayahnda ku pun duk beracing dgn kete cam gitu juga. Cuma kete abah tu dah disportkan dek along. Huhuhu..

Bila api dah padam.. bau hangit jangan cite lah. Nampak budak penguatkuasa duk snap-snap gambar. So baru le aku berani pi dedekat. Abis enjin sume terbakar. Tataulah ape sebab-musababnya sampai bleh terbakar. Chief officer bomba yg slalu duk masuk meeting aku pun ada. Dia kata.. kalau cepat buka bonet... simbah dengan alat pemadam api patutnya bleh dielaklah kerosakan yg lagi teruk. Aku dalam hati pun berkata "ada ke alat pemadam api kat opis tuh? tak pernah tengok pun.."

Sebbaik lah akak yang kete terbakar nih baru je beli kete lain. Tataulah brape lama kete nih tak jalan sebenonya. Lupa pulak aku nak intebiu. Tengok rupa pun dah sedih semacam je. Maleh nak tanya pape. Alhamdulillah.. takde kemalangan jiwa dilaporkan. Dengar kabonya pukul7.40 pagi td tengah rancak dia terbakar. Tak pastila plak bila bomba sampai.. tapi time aku sampai tu dah kul8.10 gitu. Isk.. isk.. isk.. dramatik sungguh pagi nih.

No comments: