Saturday, September 19, 2009

ucapan

Selalu sangat bermonolog sorang2.. rupanya aku mmg tak ramai yang bergelar kawan. Kebanyakkannya cuma kenalan. Maknanya kenal org tu tapi sangat jarang bertegur sapa. So, ada masalah ke?

Takde masalah besar pun. Cuma segan orang kata kita ni kera sumbang tak pandai bergaul. Hahahaha.. dah dilahirkan bukan peramah. Nak buat camne?

Ni salah satu ucapan hari raya yg menarik perhatian aku.. dikirim oleh kenalan chatter ym..

"Kalo dilipek sebosar kuku, kalodibontang sebosar alam, kok ilang dicaghi, kok hanyut dipinteh, kok tongolam disolam, datang biarlah nampak muko, kok poie biarlah nampak belakang, jauh di imbau, dokek digamit, seuntai solam, sojambak kato, degup bicagho merisik raso, salam aidil fitri maap zahir dan batin buek org kek sinun"

Hari ni aku, along dan kak long pagi2 nak buang keringat. Memang tahun ni dari sebelum puasa lagi aku dah plan nak bersihkan kubur arwah mak. Dan hari ni sempurna hajat kami. Memandangkan tanah perkuburan Cheras Baru nih kat lereng bukit, so kubur arwah pun semakin rata tanahnya.. dibawak air hujan agaknya. Dengan kudrat yang ada, kami bertiga mengangkut tanah yang hujung tanah perkuburan ni utk dikambus semula kat kubur arwah mak. Dah siap tambak tanah baru bagi tinggi sket.. kami mengerjakan garden stone yang aku beli hari tu pulak. Kembang kempis gak lubang idong tgk kubur arwah mak dah bersih.

Dah settle semua.. singgah kedai gunting rambut pulak. Mamak.. kasi gunting ini rambut 2 org budak. Nak jadi cerita... si Irfan dan Danish mmg suka pegi gunting rambut. Taktau la kenapa. Sampai tobek2 kepala sbb main barber shop berdua.

Hari ni.. aku "balik kg". Hahahaha.. dekat sgt.. kat Bandar Tasik Permaisuri tu aje. Tak jammed pun ;)

Ntah nampak ke idak anak bulan malam ni ek? Kat luar kemain hujan lebat. Huhuhu.. wait and see.

No comments: