Monday, July 27, 2009

rilex

Ahha.. lama rasanya tak tido petang time panas2 cam gini.. muahahaha.. balik KL je mmg lalok semacam. Ngantuk gegila.. tamo tido dlm bilik ada aircond.. nak jugak lepak kt ruang tamu ngadap tv. Sedor2... movie Free Willy tgh on-air..

Hari ni mmg rilek sahaja. Cadang nak gi 'mkn buah' kat jengka terpaksa cancel bila terperanjat tgk bank account balance sendiri mlm td. Ahaks! Ni yang berdebar hati kalau transfer semula ke KL. Sengkek manjang je lah guwe. Haihhh!!

Semalam.. cam biasa ler.. appointment facial. Berazam takmo beli produk lagi.. tapi terbeli jugek new product from Clarins.. dari range hydra-quench. Iye lah.. my skin kinda tensen sbb pertukaran cuaca. Thats why aku suka ddk cameron bcoz its neutralise my oily skin (KOT). Bila blk KL je muka jd berminyak2 cam harem. Nak tgk muka sendiri pun takot :D ngeee..

Semalam juga.. aku berjalan2 satu mall.. sampai kat type R kengkonon nk beli ipanema baru since kasut yg baru pakai tu buat kaki aku sakit. Sekali adik promoter kedai tu cakap.. kalau aku trade-in selipar jenama ipanema or grendha, aku bleh dpt 25% off. Wah!!! Kalau selipar or kasut jenama lain.. dia bg 15% off.. gulp!! mencabar iman sungguh lah. Sayang selipar ipanema ku yg dah nk lerai tu dalam kete.. kete plak bapak la jauh parking kt gardens. Huh.. tensi!!

Aku suh adik tu simpan selipar ipanema tu.. new design.. kaler ijo yg cantik.. konon2 aku nk gi amik selipar yg kt kereta. Tapi bila sampai kat kete... aku terus blah jer.. kwang kwang kwang.. maleh aku nak menapak balik pi tingkat 5 Mid V tuh. Dan magic gila bila smlm aku sampai rumah semula pukul5.30 petang!!! huwahahahaha.. selalu tu selagi tak malam selagi tu blom balik. Ntah ape yg aku ukur kat Mid V tu ntah... kalo beramai tu ok la jugak.. ini sensorang.. hahahaha resmi org bujangan.. mmg gitu kot.. takde ape yg nak dikejarkan..

Hari nih.. aku ke carrefour Ampang.. tolong kak long beli barang2 utk baby dan anak2nya. Si along melayan motornya. Balik dari carrefour.. along nak masak ikan dori.. eh btul ek ejaan? dori.. iyer lah kot.. huhuhuhuh.. jd omputeh celup kejap... kang aku tepek gambo chef mukhridz sedang memasak ikan dori.. tp aku jugak yg peram.. chett.. kira aku assistant chef la ek? bleh laa..

Selalu tu hari ahad ialah hari ulangkaji pelajaran untuk matapelajaran CSI. Sbb aku selalu terbabas hari selasa dan rabu. Iyelahkan.. pengurus pingpong yg berdedikasi.. mlm2 pi tgk anak buah praktis ;) tapi hari ni malas gila nak tukor channel ke AXN.. si Irfan cam biasa... nak main game kt enpon makngah la.. nak tgk disney channel la.. homework takmo buat.. huh.. si danish plak cam kekurangan kasih sayang.. asik nk berkepit je ngn aku.. conteng2 or lukis2 atas kertas.. 2 saat kemudian tunjuk kat aku walaupun aku tatau ape yg dia lukis.. muahahahaha.. kira cantik je lah tu.. but i'm suprise bila Irfan actually can draw. Ohh draw mcm budak2 la.. comel jugak elephant, monkey dan crocodile yg dia lukis walaupun elephant tu cacat takde ekor.. hahaha..

Tadi.. lepas tgk movie kat starworld.. teralih ke ESPN.. aik motorgp? Haaa... sudah lama tak layan motorgp. Tgk motorgp sorang2 takbest sbb walaupun minat tp aku bkn kenal semua rider or team or motor yg digunakan. Segeralah mamat yg sedang repair motor kat ittew dipanggil utk turut serta memeriahkan suasana hari raya.. ahaks..

Race di dornigton park circuit.. betul ke eja? Arghh malas nak google.. kira betul je lah tuh.. Rossi kat petak nombor 1.. yay!! Kat sana hujan.. track basah. Iskk.. mmg sungguh lama tak tgk motorgp since astro aku kat CH takdak sports channel. Rugi jer pun kalau ambik sbb aku cuma tgk motorgp sahaja. Budak2 lain langsung tak layan sukan even bola sepak. Hmm..

So.. kali ni Incik Rossi tergolek di lap 20. Dari nombor 1 kat depan Dovioso (betulkah ejaan dan sebutan? hantam lah) terus kt tempat 11. Mmg saspek la bila dia dpt ended race kat tmpt nombor 5. Eh.. ada pulak yg tanya camne aku bleh terjebak dlm motorgp? Hmmm.. where to start? Since primary school kot. When u have only one sibling and happened to be a brother who enjoyed stuff like that.. sket sebanyak ko akan terikut gak.. dia beli majalah roda-roda (ada lagi ke majalah nih?) aku pun ikut baca especially part dorang pi tour europe naik motor. Masa ni la aku falling in love dgn The Alps and Switzerland *blush* sangat cantik!!! Walaupun tak berpeluang nak pergi dan tgk sendiri tempat tuh. Sket sebanyak aku tau la sket2 kalo korang cite pasal randy de puniet ka (ensem siot).. pasal chris vermulen ka (mmg sebijik cam penyanyi yassin tuh kan).. atau collin edward ka... marco melandri ka.. dani pedrossa ka.. eh casey stoner tu apehal keciciran? Erk.. mampos entry ni kena serang dgn bebudak gp kang... ampunn... saya mmg penyokong 46!!!!! Bukan 52.. kahkahkah..

oK.. dah la.. dasyat sangat merapu kali nih.. guten nacht!!

No comments: