Wednesday, May 12, 2010

books i read

Tolongggg... sebenarnya aku ada tebiat yang tak berapa semenggah iaitu suka membeli novel walaupun dah tau dah mmg takdak masa nak baca. Sama juga dgn dvd atau dvd boxset. Suka beli.. then susunnnnnn atas para... baca atau tengok nya belum tentu lagi.. huhuhuhuhu...

So... sila lihat gambar di atas. Ini la projek terbaru aku. Takdak due date bila nak habis baca kesemuanya sekali. Dalam 6 buku tu... 1 je yg dah settle which is Cocktails for Three by Madeleine Wickham. Yang atas sekali Cinta Sufi by Ramlee Awang Murshid tu on the way. Tengah baca. Walaupun dia yg paling latest dibeli tapi dia yg aku baca dulu. Cinta kepada Sunan mengatasi omputeh yang lain. Hahahaha... dalam gelap pun aku rela kelek si Sunan nih.

Yang Empress Orchid tu aku beli kat Garage Sale anjuran ofis... disedekahkan oleh Pengarah Bahagian Korporat. Aku beli RM3 jer. Masuk duit tabung KMT. Yang lenlain tu mcm biasa la beli kat MPH atau Popular (tak ingat dah yg mana satu beli kat mana). Biasanya aku beli buku yg ada diskaun untuk members... huhuhu.. walaupun hanya murah beberapa ringgit... tapi tak pedulikkkk... janji aku dapat itu diskaun.. asyik cayanunalip je yg kiasu.. melayu pun kena belajar juga rebut sebanyak mungkin peluang untuk pengurangan pengeluaran duit daripada poket... walaupun satu sen!!

Eh... tetiba naik sawan pulak. Hahahaha...

Ni nak cerita apsal buku kan? Dah cerita dah.. dah tu nak cerita apa lagi? wakakakakaka... semuanya pun chicklit book. Aku kureng sket baca novel genre lain. Arwah mak aku dulu banyak buku genre mcm CSI tu. Hmmm patut la anak dia suka tengok CSI ek? Tapi nak membaca novel genre mcm tu kureng sket kecuali kalau RAM yang tulis aku relaaaaaaaa.... muahahaha.. lagi pun masa kecik2 dulu aku suka baca novel kanak-kanak penyiasatan tu.. RM1.90 je satu. Kumpul duit belanja sekolah untuk beli novel tu tiap2 minggu. Pinjam berdozen kat library tu jgn cakap la. Dah beso ni kita tuko selera la plak kan :D

Kalo dapat baring santai kat bawah pokok.. tepi pantai... sambil baca novel... sambil lelap... isk bestnya...

No comments: