Monday, May 10, 2010

patah

Akhirnya cermin mata ku patah jua...

Hari Sabtu lepas aku membusykan diri ke Seminar RX Basic. Memang basic gila2 untuk ahli baru mcm aku ni. Very interesting. Tapi aku malas la nak cerita banyak2. Better kalau create another blog cerita khas pasal tu sahaja (mcm la rajin sgt nak ada 2-3 blog... yg satu ni pun selalu bersawang.. hahaha). Kat sini aku cerita pasal aku, aku dan aku sahaja. Ok ke gitu???

Tengah syok2 dengan trainer kat depan bercakap.. tetiba kelekukkkkk!!!!!!

Selalunya bunyi gitu pasal cermin spek ni dah terkeluar daripada bingkai spek. Tapi pelik sket sbb hari tu dah di hantar ke kedai dan di gam gajahkan. Aku pun bukak la spek..

Ehhhhhh.... mana tangkai belah kiri? Wakakakaka dah tertinggal sangkut kat telinga dalam tudung. Check punya check... bukan patah dekat tempat skru.. tapi dkt area2 situ jugak la. Boleh settle kalau di gam gajahkan sahaja.

Aku pun terus la mengadu kat upline aku si Abang Wak. Dia pun tanya la kat staff HQ Worldwellness kalo depa ada gam gajah. Gam takdak... salotep ada!!!!!


Tadaaaaaaaaaaaa!!!! Cian spek aku cedera. Agak pening juga walaupun dah ber'bandage' sbb spec senget dan titik fokus pada spec tu dah lari. Balik rumah.... dengan segera mencari gam gajah atau gam UHU. Kalau jumpa yang kering keras pun takpe... akan ku usaha bg dia cair. Aku cuma nak guna sket jer... sangat sket sbb yg patah tu kecik jer.

Nak jadi cerita.. balik je daripada seminar tu... sesi mengemas rumah pulak bermula. Actually along menganjurkan kenduri doa selamat hari Sabtu lepas. Tapi disebabkan aku dah commit dgn seminar tu.. siap dah bayar.. takkan tak pergi? Along pun decide last minute dan tak bagitau aku dulu planning dia. Sudahnya aku tak attend kenduri di rumah sendiri. Takpe la.. aku tolong kemas pun tak pe.

Kemas punya kemas dalam pukul 11 baru settle. Along ajak pi hantar makanan ke rumah abang sepupu aku. Sampai jer kat rumah dia... dia ajak bersembang pulakkkkkkkkk... pukul 2 pagi dah pedas gila mata aku ni.. baru le balik. Hajat di hati nk pi 7evelen la nak beli gam gajah. Last2 strettttt je balik sbb dua-dua tak tahan mengantuk dah. So bilanya aku nak selongkar almari nak cari gam gajah tersebut?

Sudahnya.... esoknya baru mende alah ni di beli.


Now dah comel balik dah :D selamat duit aku yang tak berapa nak ada ni... takyah pi buat spec mata baru. Yahooo!!!

2 comments:

ena said...

ahaaa kesiannnn spec ko.. ekeke tak kesian kat ko wakaka

cik-zura said...

ampeh ko lin... dah la aku pening2 sbb spec senget.. hahaha..