Friday, June 18, 2010

home alone

Aku tunggu selama 3 hari utk buat entry nih.. actually dah 3 hari aku home alone kat rumah. Along, kak long dan kanak-kanak pi cuti-cuti Malaysia ke Cherating. Mak ngah tak dapek ikut sbb mak ngah banyak keje ok. Hari ni depa balik dah la..

Punya la heaven duduk rumah sorang walaupun kadang2 trauma gak la. Dulu masa perampok pecah masuk rumah... aku tinggal sorang2 gak time tu. Bleh selak kat entry belakang2 pasal perampok tersebut. Actually it's not good bgtau online yang ko tinggal sorang2 kat rumah skang. Tak kira la sekadar tulis kat status fb or tweet about it. Tapi orang jahat ni kalau dah jahat depa tak kira pun ada ke takde orang kat rumah.. ye tak? Anyway... langkah berjaga-jaga ;-) penyamun kan dah high tech skang nih.

Bila along & family pi bercuti bermakna bibik pun turut bercuti la kan ;) takpe... I don't care. So balik keje aku pun campak2 bahan spagetti sos dalam periuk sambil2 layan bola kat tv. Aku sorang je yg nak makan tapi masak seperiuk buat stok utk 3 hari. So tiap2 hari ko makan spagettttiiiiiii aje tau!! hahaha.. time takdak orang aku mmg malas nak makan. Bosan juga makan nasik tiap hari kan. Lagipun dah lama tak memasak kan. Ni la hasilnya... tabur cheese sket... nyummmm...

Korang tau tak.. ada sejenis perempuan ni, jika ada perempuan yang lain di dalam rumahnya yg mempunyai reputasi pandai memasak.. dia akan tiba2 tak reti memasak. Haaaa aku la tuh. Sama jugak time guide arah jalan. Kalau dalam kereta yang sama ada orang yg lebih pandai.. tetiba jadi blur nak cari jalan sendiri. Padahal kalau drive sorang2 tu terror plak. Tak sesat pun.. huhuhu..

Cerita pasal sesat jalan.. aku ke Taman Medan sorang2 malam tadi. Mula2 mintak maaf dulu pada warga penduduk Taman Medan. Anyway.. aritu aku ikut along pi rumah kawan dia pi amik stok 'toxic patch'. Alaaa yang tampal kat kaki time tido tu... sok pg ko bukak patch tu itammm sbb dia kuarkan toxic dlm badan..

Disebabkan along takdak... tiba2 aku dapat arahan tentera pi amik stok lagi kat rumah kawan dia tu. Aku pun call la akak tu mintak alamat. Hmmm... korang tau aje la kawasan PJS tu kan padat. Panik gak kalau salah simpang ke ape ke kan..

Tapi malam td dengan terlepas game Argentina lwn Korea Selatan aku pi amik stok tu. Ampeh btul. Sebbaik tak sesat barat. Huhuhu..

Eh dah la.. aku dari nak cerita pasal masak pegi ke sesat jalan pegi ke world cup. Wakakaka.. esok dah sabtu.. enjoy your weekend ok ;-) esok aku ada berlegar2 di Mid Valley. Jom!!!

No comments: