Monday, June 14, 2010

kenduri kawen - JB

Sabtu dan Ahad lepas aku ke JB gi kenduri kawen cousin aku si Amir. Majlisnya di Dewan Alumni UTM since pak teh aku tu keje kat PSZ.

Petang sabtu... aku, along & family dah bertolak ke JB. Konvoi dengan abah kat RnR Seremban. On the way tu kitorang ikut putrajaya & Nilai. Dah jimat suku perjalanan bertol. Huhuhu..

Mcm biasa... highway jammed kat Seremban. Lepas aje Senawang dah ok dah sampai ke JB. Since grad, boleh kira dgn jari kekerapan aku ke JB. Byk betul memori. Ada yang best ada yang ampeh. Kak long dah book Hotel Naza Talyya. Tengok google map macam tak berapa nak cam lokasinya. Dekat stulang ke?? Takpe.. nanti kita pusing2 la mencari jalan yang benar.

Exit di Skudai menyusuri jalan kenangan. Ecewah!!! 6 tahun rupanya aku duduk kat JB ni. Ahaks! Sengaja ikut jalan tepi laut. Masuk pusat bandar and headed ke stulang. Tengok kat google map tu mcm dekat2 dgn kastam. Hmmm... masa datang kenduri kawin CeqLeen dulu tu kak nor yang bawak kereta. Pening jugak sbb banyak flyover baru. Kali ni along drive dgn penuh panik dgn aku sekali panik kat belakang... rupanya takde ape sgt yang nak dipanikkan pun. Jalannya masih sama... cuma ada pertambahan pembangunan dan upgrade jalan.

Akhirnya sampai di hotel yang dimaksudkan tanpa sesat jalan. Yay!! Check in cepat2 dan keluar semula ke stulang. Pekena seafood. Isk! Memori lagi. Walaupun aku tak pernah berdating kat JB nih (masa belajar dulu mmg tak pandai bercinta.. eh skang pun sama je kan? poyo betul statement.. hahaha) tapi dkt duty free ni mmg tempat org bertenet pun.
Singapore - The view you get from Stulang. Ape benda ntah ni. Power plant agaknya.
Kami parking dan berbondong2 pi kedai makan berdekatan. Kecewa sket sbb takde ikan bakar. Tukang bakar ikan tu cuti kot.. hahaha.. yang bestnya Irfan mintak air ciku... ada dijual siot!!! Dia baru belajar mengeja... c untuk ciku.. c.i.k.u ciku. Tiba2 order jus ciku.. ada plak.. best best... tak pasal kena pow dgn aku dan ayah beliau.. huhuhu..


Dekat tengah malam juga baru nak balik ke hotel semula. Nasib baik la tak berapa jauh kan. Parking lot yang mulanya lengang dah mula penuh. Aqil dah terlena. Eh kita snap gambau dulu ;)
Sampai kat booth tiket tiba2 pelik... eh kita nak bayar kat mana nih? Lol... rupanya autopay parking. Autopay machine tu pulak punya la jauh kat duty free sanun. Along yang kekenyangan berpeluh2 menapak pi bayar tiket parking. Hahaha..

Hari kenduri....

Check out pukul 12. Dengan berbaju kurung.. kitorang tersinggah Danga Bay dulu. Hahaahahahaha... sian kak long... nak tengok tambak johor. Masing2 pun agak menyesal sbb tak bawak passport nak masuk Singapore. Mummy pun bagi cadangan bernas.. nanti bila semua orang dah hidup passport kita gi la ramai2 ;) fuhhh best best.. mula2 kita snap gambar dulu..
Ni la keretapi yang Danish duk ngongoi kan nak naik pusing Danga Bay

Encik Aqil atas keretapi yg dingongoikan dek abang Irfan dan abang Danish. Lain kali kita naik keretapi ek.. kita nak pi kenduri.. Hajat dihati ok je kalau nak berlama-lamaan kat situ. Tapi kita ada wedding to attend kan..
Yatch For Sale. Ada sapa nak beli? Sempat lg aku buat promotion ek. Hehe..
Kejap je kat Danga Bay. Kebetulan cuaca agak mendung. lepas snap2 gambar lebih kurang kitorang pun meneruskan perjalanan ke UTM. Aku pulak kena drive kan..

Kebetulan masa parking tu tersama timing dgn mak ceqleen dan kak nor. Lol.. terus salam2 cium2... setahun lebih dah tak jumpa. So jalan sama2 masuk dewan. Majlis bertema biruuuuuu. Gila lama tak jumpa cousin aku dua beradik nih. Abangnya dah selamat bernikah. Adiknya pulak tunggu giliran. Diberitakan si Amir dah tak kerja consultant kat Cheras lagi dah. Dia dah masuk PTG plak kat Nusajaya. Adik Mus pulak tetiba dah join PTD, now dia kat JPM. Lol..gomen jugak... huhuhu..

Tengah riuh2 ambik makanan kat buffet... tetiba... eh... macam ku kenal perempuan ini. Ini budak ofis aku!! Apa pulak dia buat kat sini? Terus la bersembang kat situ.

Astaghfirullah.... rupanya kami saudara berpupu pupu... wakakakakakak... sama macam kes ceqleen la lebih kurang. Tapi ceqleen belah ayah pengantin. Isteri abang kpd ayah pengantin sebenarnya cousin dgn ayah ceqleen.

Yang staf kat ofis aku bernama Hana ni pulak belah mak tiri pengantin. Kebetulan bukan Hana sorang... rupanya staf SSM yang aku selalu duk telefon masa nak apply pertukaran ke KL tu rupanya adik-beradik dgn mak tiri pengantin. Si Hana pulak anak buah dia. haaa pening??? peningg?? peningggg?? Korang nak aku lukis salasilah keluarga ke? Kah Kah Kah...

Sampai hari ni aku macam blur sket... kecik betul dunia ek ;-)

Tema Biruuuuu
* mcm biasa... gambar aku tepek kemudiang..

No comments: